Przedszkole Publiczne Nr 50 GAMA

Idź do spisu treści

Menu główne

Do poruszania

GAMA POMYSŁÓW

Szanowni Rodzice,
w związku z zaistniałą sytuacją zachęcamy Państwa do odwiedzenia strony akcji Zdrowo i Sportowo, której jesteśmy odbiorcami. Z jednaj strony akcja namawia do pozostania w domu, a z drrugiej do poświecenia części dostępnego czasu na zabawy sportowe.

Zdrowo i Sportowo edycja 2019/2020

Dzieci trenują w domu

http://zdrowoisportowo.edu.pl/blog/

 
 

Dla wszystkich przedszkolaków, które uwielbiają śpiewać i tańczyć pakiet piosenek, zabaw ruchowych z pokazywaniem do największych hitów :-)

https://www.dzieckiembadz.pl/2019/07/top-15-piosenek-do-pokazywania.html?fbclid=IwAR0AZPWmMncA8mJAGLLT59cvJkftiqWO3bhZqerN1pqFcSb966w-p8GN_ss&m=1

50 pomysłów na zabawę w czasie kwarantanny:
Spośród takiej ilości pomysłów, każdy znajdzie coś dla siebie:)

„Teatrzyk”- zbuduj razem z dzieckiem teatrzyk i zrób pacynki, a zabawa będzię gwarantowana! Na pewno znajdzie się w domu pudełko po butach, stary materiał, igła i nitka....

„Najwyższa wieża” - ale nie byle jaka! Wieża z poduszek ! Czas start.... ciekawe kto zbuduje najwyższą?

„Czy spadnie mi poduszka z głowy?”- przekonajcie się sami, komu pierwszemu spadnie poduszka podczas marszu po domu! Świetna zabawa na dobry początek dnia!

„Pokaz mody”- rozłóżcie dywan, koc, przebierzcie lalki lub siebie i zróbcie prawdziwy pokaz mody!

„Żonglowanie”- zawsze chciałeś/aś nauczyć się żonglować? To jest idealny moment na naukę!

„Pamiętnik”- notujcie z dzieckiem każdy dzień! Opiszcie co wydarzyło się wspaniałego , a co można by było poprawić- w końcu jutro będzie nowy, piękny dzień!

„Przyjęcie”- wielki bal albo herbatka z misiami? Czemu nie ! Dla takich chwil nie potrzeba okazji!

„Zmiana ról”- a jakby tak na jeden dzień zamienić się rolami? Magia sprawi, że rodzice staną się dziećmi.

„Tekturowe miasto”- zamiast z klocków- zbudujcie miasto ze starych pudełek i kartonów.

„Wiosenne porządki”- ciekawe kto dziś, jako pierwszy opróżni szafki i szuflady i zrobi najpiękniej porządek?

„Ciepło/ zimno” - schowajcie przedmioty i do dzieła!

„Kawiarnia”- bierzemy krzesełka i idziemy na balkon! W końcu posiłek na balkonie smakuje jeszcze lepiej!

„Magiczny worek”- wkładamy przedmioty do worka i z zamkniętymi oczami próbujemy odgadnąć co to jest?

„U fotografa”- zróbcie tło i do dzieła, każdy może zostać fotografem!

„Gąbczaste dzieła”- weź kartkę, farby,  gąbkę kuchenną i do dziełą!

„Zamek”- ukłądamy zamek z poduszek, prześcieradła i krzeseł.

„Pieczątki”- a gdyby tak zamienić ziemniaka w ciekawe pieczątki?

 „Gramy z rodzicami w gumę”- nie ma tylu domowników? To nic ! W domu są jeszcze krzesła, które chętnie pomogą trzymać gumę!

„Mam talent!”- występy rodzinne zawsze są super frajdą!

„Abstrakcyjny obraz”- wystarczy wyobraźnia, kilka kredek, farby lub flamastry i gotowe!

„Solna rodzinka”- lepimy rodzinke z masy solnej. Ciekawe kto będzie najbardziej podobny?

„Traf do celu!”- wyciągamy miskę i piłeczkę, rozkładamy szalik wyznaczający granicę i rzucamy!

Wyścig samolotów”- zróbcie samoloty z kartek i sprawdzie, który poleci jako pierwszy do kuchni!

„Pieczemy”- babeczki, chleb, ciasto
wszystko jedno! Najważniejsze, aby robić to razem!

„Frytki z jabłek”- kto zje więcej?

„Karaoke”- każdy przecież lubi śpiewać!

„Pizza”- każdy wybiera dla siebie składniki i układa.

„Wisiorek”- nawlekamy na długi sznurek koraliki albo kawałki papieru.

„Kalambury”- zgadnij jaką jestem postacią z bajki lub wiersza!

„Figurki z warzyw i owoców”- zróbcie je, a następnie zjedzcie !

„Kino na kanapie”-  robimy popcorn, zbieramy rodzinę i włączamy ulubioną bajkę!

„Origami”- to wspaniała okazja, aby nauczyć się robić origami!

„Skrzynia skarbów”- bierzemy pudełko po butach i ozdabiamy!

„Rzeźba”- mieszamy kawałki gazet i klej, następnie robimy rzeźbę.

„Poczta”- bawimy się w pocztę. Kto do kogo wyśle list?

„Samochód”- konstruujemy samochód z pudła  i misek!

„Akwarium”- w słoiku robimy akwarium, może znajdzie się w domu kilka plastikowych rybek i roślin?

„Krzyżówka” - wspólnie robimy krzyżówkę dla członka rodziny.

„Bańkę łap!”- robimy bańki mydlane!

„Tor przeszkód”- a jakby tak zrobić tacie dowcip i utrudnić mu powrót z prac, robiąc tor przeszkód?

„co to za smaka?”- zakrywamy oczy i zgadujemy czy to jabłko, a może marcchewka?

„Dekorujemy balkon”- siejemy kwiatki i zioła do doniczek na balkonie.

„Gra planszowa”- tworzymy własną grę planszową, własną planszę, pionki i zasady!

„Koncert”- gramy na garnkach lub innych instrumentach. Mama lub tata nagrywa!

„Dekorujemy pokój”- robimy ozdoby do pokoju dziecięcego.

„Tablica sensoryczna”- razem z tatą robimy tablicę sensoryczną! W piwnicy na pewno znjadzie się stary zamek, słoik, cymbałki, zamek ze starej bluzy, stary włącznik i inne ciekawe rzeczy!

„Taniec z balonami”- ciekawe komu pierwszemu pęknie lub wypadnie?

„Kręgle”- gramy w kręgle plastikowymi kubeczkami lub butelkami.

„Sensoryczne ścieżki” - z waty, z nakrętek, ze starego swtetra i wielu innych pomysłowych rzeczy włożónych do pudełek!

„Kolorowa pianka”- rozwijamy folię, bierzemy piankę do golenia, kilka kropelek farby i kolorowa piana gotowa do zabawy!

Źródło:
https://dziennikbaltycki.pl/

Zestawy ćwiczeń/zabaw wg. Weroniki Sherborne


Relacja opiekuńcza „z”:

„Kołyska” rodzic z dzieckiem siedzą na podłodze. Dziecko znajduje się między nogami rodzica. Rodzic obejmuje dziecko ramionami, nogami i tułowiem. Delikatnie buja się na bok, kołysząc go i podpierając kolanami, udami i ramionami.
„Koń na biegunach” kołysanie na boki może przejść w bujanie się w przód i w tył. Rodzic siedzi z dzieckiem pomiędzy nogami, oboje zwróceni do przodu i chwyta je mocno pod kolanami. Następnie rodzic wychyla się nieco do tyłu, a później do przodu.
„Przewrót do tyłu” gdy dziecko poczuje się bezpiecznie, można wzmocnić ruch „konia na biegunach” do tyłu tak daleko, aż dziecko będące w pozycji do góry nogami znajdzie się nad głową rodzica i robiąc przewrót do tyłu wyląduje na nogach lub kolanach na podłodze za jego głową.  
„Kołysanie w poziomie” dziecko leży na wznak na dywanie, a rodzic przewraca je na bok, ciągnąc delikatnie za biodro i ramię (kościste części ciała). Pomada dziecku opaść z powrotem na plecy, a potem toczy je przewracając na drugi bok.
„Tunel” dorosły przyjmuje pozycje „na czworaka”, a dziecko wędruje przechodząc przez rozmaite wolne miejsca stworzone przez jego ciało. Może wejść pod dorosłego między jego rękami, nogami, a następnie wyjść pod którymś z jego boków.
„Przytrzymywanie” rodzic kładzie się na podłodze na brzuchu i zachęca dziecko, żeby usiadło mu okrakiem na plecach. Teraz rodzic delikatnie wygina się w łuk. Gdy dziecko jest na to przygotowane, dorosły podnosi się do pozycji na czworaka (zabawa „jazda na koniu”). Rodzic zachęca dziecko do przytrzymywania się nogami i do objęcia ramionami za szyje. Dorosły może wychylać się delikatnie do przodu, tyłu, a następnie opaść z powrotem na ziemię.
„Balansowanie na plecach partnera” dziecko może balansować na plechach rodzica albo w pozycji czworaczej lub na stojąco.
„Samolot” dorosły kładzie się na wznak, unosząc zgięte w kolanach nogi do góry. W tej pozycji podtrzymuje na swoich podudziach brzuch oraz nogi dziecka, trzymając je jednocześnie za ramiona.

„Przewroty” rodzic siada na podłodze z nogami wyciągniętymi przed siebie i nieco rozchylonymi. Dziecko staje za nim i pochyla się do przodu opierając brzuch na jednym z jego barków. Następnie kładzie ręce na podłodze pomiędzy nogami rodzica. Rodzic obejmuje tułów i głowę dziecka, jednocześnie pomagając mu odpowiednio wygiąć plecy i pilnując, aby wylądowało na swoich barkach, stopniowo rozprostowując kręgosłup na podłodze.
„Wzajemny uścisk” rodzic stoi stopy trzyma osobno, mocno oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ramiona odchylone w bok. Dziecko bierze rozbieg i wskakuje na klatkę piersiową rodzica ciasno do niego przylegając.
„Skakanie” rodzic leży na podłodze z nogami i ramionami rozłożonymi szeroko w kształcę gwiazdy. Dziecko przechodzi ponad kończynami leżącego, stawiając nogi w wolnych przestrzeniach między nimi. Jeżeli rodzic czuje się bezpiecznie, dziecko przystępuje do przeskoków między kończynami.




Propozycje zabaw wg. Weroniki Sherborne

„Turlanie” doświadczenie turlania ma bardzo wiele zalet. Jest to przyjemny dla dziecka sposób na uświadomienie mu faktu posiadania tułowia dziecko czuje swój tułów w kontakcie z podłogą lub innym podłożem.

Najpierw dziecko kładzie się na podłodze, a rodzic nim turla, później zamiana to rodzic kładzie się na podłodze, a dziecko turla rodzicem.

„Ciągnięcie”
dzieci lubą takie swobodne ślizganie i zaskakuje je widok partnera w górze ponad sobą. Sytuacja ta powoduje też często powstanie dobrego kontaktu wzrokowego.

Dziecko kładzie się na plecach i unosi nogi do góry, rodzic łapie dziecko za kostki i przeciąga po śliskiej nawierzchni dziecko we wszystkie kierunki, następnie zamiana, to rodzic kładzie się na podłodze, a dziecko trzymając rodzica za kostki próbuje go ciągnąć.
Można też urozmaicić i położyć dziecko na kocu i ciągnąć dziecko w kocu we wszystkich kierunkach, zamiana rodzic siada/kładzie się na kocu i dziecko przeciąga rodzica.

„Balansowanie na partnerze”
dzieci lubią balansować na ciele dorosłego. Najprostszą formą takiego balansowania, dla bardzo małych dzieci, jest następujące ćwiczenie:
Dorosły siada na podłodze z wyciągniętymi nogami, a dziecko staje na jego udach podtrzymywane za ręce, bardziej śmiałe dziecko może też utrzymywać równowagę bez pomocy dorosłego.
Stanie przez dziecko na kolanach dorosłego, które ten zgina i unosi w górę
dziecko stawia nogę na każdym kolanie, a dorosły pomaga mu zachować równowagę trzymając za ręce.
Przyjęcie przez dorosłego pozycji „czworaczej” (ręce i kolana stabilnie stawione na podłodze), dziecko wspina się na plecy rodzica i próbuje utrzymać równowagę.

„Przygniatanie”
dorosły leży na dziecku w poprzek jego ciała i zachęca je do przeciągania spod spodu. Dorosły opiera na dziecku tyle swojego ciężaru, ile jest ono w stanie przezwyciężyć.

„Skała”
łączenie siły i stabilności. Rodzic pomaga dziecku mocno i pewnie usiąść na podłodze, nogi zgięte w kolanach, stopy osobno, ręce mocno oparte z palcami rozłożonymi na podłodze. Dziecko jest „skałą” dorosły próbuje pchać dziecko tak aby ten stabilny był jak skała i nie dał się wywrócić. Zamiana rodzic przyjmuje pozycje a dziecko próbuje przewrócić skałę.

„Naleśnik”
zawijanie dziecka w koc jak naleśnika, zadaniem dziecka jest się wyswobodzić, zamiana rodzica zawija dziecko i rodzic próbuje się wyswobodzić.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego